





Перший крок аналізу (DSD): аналіз обличчя, вигляд спереду з ретракцією губ. Головна мета – створити паралельність між зіничною лінією і лінією посмішки. Перенесли цю інформацію на наступний етап – проектування форми і розташування верхніх зубів (Фото 7).

DSD (Цифровий дизайн посмішки) – показує, що передні зуби: 12, 11, 21 і 22 потребують подовження ріжучих країв. Ми використовуємо співвідношення довжини до ширини центральних різців 85%. Тип зубів – середній між трикутною і квадратною формою – вибираємо виходячи з аналізу обличчя, побажань пацієнта і його особливостей характеру. Переважання форми пов’язане з його індивідуальністю. Форма бічних різців виходить з форми центральних (Фото 8).

Другий етап: діагностичне воскове моделювання нової посмішки. Інформація отримана з проектування DSD (Фото 9).

Помітно, що не усі поверхні зубів покриті воском, це означає, що є ділянки, які не вимагають препарування. Але це буде видно ясніше після виготовлення макету реставрації на етапі підготовки зубів (Фото 10).

Третій етап: Передача інформації з воскового моделювання на макет реставрації. Макет виконується для візуалізації естетичного і функціонального планування. Зовнішній вигляд макету реставрації визначається відразу після зняття силіконового ключа і поліровки (Фото 11).


Мінімальне інвазивне препарування зубів за орієнтиром. Дефект тканин зуба в центральних різцях утворюється в результаті зняття старих композитних реставрацій. Немає необхідності робити великі нові реставрації, оскільки вініри будуть виготовлені з композиційного матеріалу. У ділянці голого дентину на медіальних поверхнях 11, 21 і 22 зубів проводиться негайна герметизація дентину (IDS) (Фото 13).









Адгезивний етап 4: застосування адгезивної системи (4 покоління – праймер і бонд в окремих пляшках). На цьому етапі немає необхідності в нанесенні праймера, проводимо аплікацію тільки адгезиву. Не проводимо фотополімеризацію адгезивної системи. Цементуватимемо на композит, що фотополімеризується (Фото 22).



Стан через 1 тиждень після цементування вінірів. Можна відмітити правильніші пропорції зубів і гармонійність посмішки. Найбільша перевага композиційного матеріалу в його хорошій кольоровій адаптації, навіть якщо межа реставрації на 12 і 22 зубах знаходиться у видимій частині коронки і зовсім немає скосу (Фото 25).





Висновок
Одна з найкращих переваг композиту полягає в його хорошій кольоровій адаптації, навіть якщо межа реставрації знаходиться у видимій ділянці, і дуже хорошому переході між композитом і емаллю у випадках без препарування. А також композит добре полірується, має функціональні і естетичні характеристики, близькі до натурального дентину і емалі.
Автор: Бояна Бянова